Przedsiębiorco, jeżeli z powodu ogłoszenia stanu epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 masz problemy z bieżącym regulowaniem należności przypominam o istniejących możliwościach zastosowania ulg.
Przedsiębiorcy wynajmujący lokale gminne, którzy w obecnej sytuacji byli zmuszenia całkowicie zawiesić swoją działalność lub ją ograniczyć, mogą ubiegać się o zastosowanie ulgi w zapłacie czynszu.
W oparciu o obowiązujące przepisy, na pisemny wniosek przedsiębiorcy:
1) należności mogą być umarzane w całości – w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem wnioskodawcy lub interesem publicznym,
2) należności mogą być umarzane w części, a terminy spłat całości lub części należności mogą zostać odroczone lub płatność całości albo części należności może zostać rozłożona na raty – w przypadkach uzasadnionych względami społecznymi lub gospodarczymi, w szczególności możliwościami płatniczymi wnioskodawcy.
W zakresie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, organ podatkowy może:
1) odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,
2) odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek,
3) umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną,
a także udzielać ulg:
1) które nie stanowią pomocy publicznej
2) które stanowią pomoc de minimis – w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis
3) które stanowią pomoc publiczną
Przedsiębiorco, jeżeli chcesz skorzystać z ulgi – złóż wniosek w tej sprawie.
WNIOSKI dotyczące czynszu: WNIOSKI dotyczące czynszu będą dostępne od dnia 25.03 (środa) od godziny 14:00.
- – wniosek o umorzenie czynszu – plik .PDF (Adobe Reader)
- – wniosek o odroczenie czynszu – plik .PDF (Adobe Reader)
- – wniosek o rozłożenie na raty czynszu – plik .PDF (Adobe Reader)
WNIOSKI dotyczące podatku:
- – wniosek o umorzenie podatku od nieruchomości – plik .PDF (Adobe Reader)
- – wniosek o odroczenie podatku od nieruchomości – plik .PDF (Adobe Reader)
- – wniosek o rozłożenie na raty podatku od nieruchomości – plik .PDF (Adobe Reader)
We wniosku musisz wskazać, w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na sytuację finansową Twojej firmy i brak możliwości opłacenia w terminie należności.
Jeżeli prowadzisz pełną księgowość, do wniosku musisz dołączyć sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat, sprawozdanie o przepływach pieniężnych) za 2018 lub 2019 r., a w przypadku prowadzenia uproszczonych ksiąg – inne dokumenty wskazujące na sytuację finansową.
Wnioski o udzielenie pomocy będą rozpatrywane indywidualnie w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy.
Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2021