Od 1 lipca jedno miejsce do obsługi tarnowskich podatników!
- Urzędy skarbowe w Tarnowie łączą siły, aby szybciej i lepiej obsługiwać klientów
- Od 1 lipca w budynku Drugiego Urzędu Skarbowego przy al. Solidarności 5-9b, będzie znajdować się jedna sala obsługi dla wszystkich podatników z Tarnowa i powiatu tarnowskiego
- Nowoczesna sala obsługi jest przystosowana do obsługi większej liczby klientów, a przed budynkiem przygotowano wiele miejsc parkingowych
Od 1 lipca, w Tarnowie nastąpi zmiana organizacji pracy urzędów skarbowych w mieście. W Drugim Urzędzie Skarbowym będą obsługiwani podatnicy, dla których właściwym urzędem do rozliczania się jest zarówno Pierwszy jak i Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie. Jedna sala obsługi dla obu urzędów wpłynie na poprawę jakości obsługi podatników.
Nowy system pracy
Podatnicy wciąż będą mogli załatwiać swoje sprawy zgodnie z właściwością miejscową. Jeżeli ktoś przynależy do Pierwszego Urzędu, to rozlicza się właśnie tam. Analogicznie sprawa ma się w przypadku Drugiego Urzędu Skarbowego. Zmienia się jedynie miejsce Sali Obsługi Bezpośredniej. Od nowego miesiąca będzie się ona znajdować w budynku Drugiego Urzędu Skarbowego, na al. Solidarności 5-9b.
Nadal pracownicy Pierwszego Urzędu rozliczą deklaracje podatników pozostających we właściwości Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie. Zwrócą nadpłaty z zeznań, różnicy w podatku VAT, a także rozpatrzą wnioski o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych. Obsłużymy także wszelkie dokumenty składane w formie elektronicznej oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego – tłumaczy Sebastian Wójcik, naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie.
W praktyce, wszyscy podatnicy z miasta i powiatu, niezależnie od właściwości miejscowej, w Drugim Urzędzie Skarbowym:
- zasięgną informacji podatkowej,
- uzyskają zaświadczenie,
- złożą pisma na dziennik podawczy,
- załatwią wszystkie inne sprawy, które do tej pory załatwiali na sali obsługi w Pierwszym US.
Potrzebne zmiany
Dzięki zmianie organizacji pracy w Tarnowie, podatnicy będą mogli odczuć prawdziwą różnicę w obsłudze. Przede wszystkim dla do ich dyspozycji będzie dostępna, nowoczesna i przestronna sala obsługi. Jest klimatyzowana i z kącikiem zabaw dla dzieci. Klientów będzie obsługiwać większa liczba pracowników. Całość jest dostosowana do potrzeb klientów z niepełnosprawnością ruchową.
Przejęcie obsługi bezpośredniej klientów z miasta i powiatu tarnowskiego przyniesie korzyść w postaci wysokiego poziomu profesjonalnej i przyjaznej obsługi. Jesteśmy w centrum miasta, więc łatwo do nas dotrzeć komunikacją publiczną lub samochodem, bo będzie gdzie zaparkować. – mówi Henryk Zdybel, naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Tarnowie.
Ostatnia modyfikacja: 23 czerwca 2022