Temat: „Mój biznes w sieci”
– skuteczne poszukiwanie dostawców, ofert, weryfikacja wiarygodności potencjalnego partnera biznesowego,
– e-marketing promocja w sieci swojego biznesu,
– weryfikacja legalności źródeł wykorzystywanie materiałów z sieci,
– wyszukiwanie treści związanych z rozwojem zainteresowań, kursów e-learningowych, podcastów tematycznych, platform z zasobami do nauki dla przedsiębiorców,
– komunikacja elektroniczna z klientami i dostawcami, w tym zarządzanie wizerunkiem firmy w sieci. Zabezpieczenie przed nieuczciwymi dostawcami,
– wiedza o podstawach posiadania własnej strony internetowej, w tym np. funpage’a w mediach społecznościowych,
– sklepy internetowe i ich sukces,
– wykorzystanie narzędzi marketingowych w promocji internetowej,
– korzystanie z bankowości elektronicznej, płatności online,
– reagowanie i radzenie sobie ze zjawiskami niepożądanymi i groźnymi (hate, trolling, kradzież treści),
– ochrona komputera i innych urządzeń (antywirus),
– przydatne aplikacje, strony internetowe,
– rodzaje licencji (licencje otwarte, komercyjne) na których mogą być udostępnione treści,
– założenie/zawieszenie/zakończenie działalności gospodarczej, w tym np. wykorzystanie platformy testowej CEIDG lub biznes.gov.pl do próbnego wypełniania i wysłania wniosku, (procedura: przygotowanie wniosku online, złożenie wniosku i dokonanie płatności),
– założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego, wykorzystanie profilu zaufanego,
– rozliczenia podatkowe, deklaracje i składki na ZUS online
Czas szkolenia: 3 spotkania po 4 godziny.
Liczba osób: 10